Available courses

על פי הנתונים לשנת 2019 מהווים אנשים עם מוגבלות בישראל כ17% מאוכלוסיה , ההגדרה החוקית לאנשים עם מוגבלויות היינה רחבה וכוללת רמות של תפקוד ויכולות שונות  חלקם מנהלים אורח חיים רגיל על אף מוגבלותם וחלקם לא. ההתבוננות על חייהם מקרוב חושפת אותנו לצרכים שלהם ולקושי הקיים גם בפעולות הפשוטות לכאורה,  יחד עם זאת אנו נחשפים לארגונים השונים  שמטרתם לדאוג להם ולהקל עליהם ועל בני משפחתם ככל האפשר.

אני מעוניין לכתוב על עולם המוגבלות באופן כללי, הצרכים שלהם, ועל הארגונים הללו, כיצד  הוקמו ופועלם בתחום כיום ..

הקורס הזאת עוסקת בחשיפה לעולם המוגבלות, בפעולות השונות של ארגונים השונים בתחום המוגבלות, באופן שהוקמה אותם ארגונים ובצרכים השונים של אנשים עם מוגבלות והאתגרים שלהם בחיים.

קורס זה מיועד לאנשים שמעוניינים להבין יותר את עולם המוגבלות וארגונים הקיימים כולל : אנשים עם קרובי משפחה עם מוגבלות, אנשי מקצוע המתעניינים בתחום ואנשים שרוצים להכיר את עולם המוגבלות בכדי ולשלב אנשים עם מוגבלות בחברה שלהם.  

משתתפים:
שמואל שמעון אלמשלי - ת.ז: 315909010
משה בארי - ת.ז :302569041
יוני חזנוב - ת.ז: 330174723
שי בארון - ת.ז : ---

תופעת נוער הגבעות, קיימת במרחב הישראלי כ25 שנה, תחילתה בדור ההמשך לגוש אמונים, דור מקימי ההתיישבות ביהודה ושומרון, אז דור הבנים רצה לפרוץ את גבולות היישובים הקיימים, ובעצם להמשיך את דרך אבותם, ולהקים נקודות ישוב חדשות ולכבוש שטחים נוספים בארץ ישראל.
עם השנים נקשרו בשמם של נוער הגבעות מעשי אלימות כלפי ערבים, ואף כלפי כוחות הביטחון.
בקורס נבחן את שורש התופעה, מהיכן היא מגיעה, מהם המאפיינים של נער גבעות, במה מתבטאת האידיאולגיה, ומהי הדרך הנכונה להתמודדות עם התופעה, האם בכלל צריך להתמודד איתה, או שמדובר בתופעה מעולה שצריך להגדיל ולדחוף. מהם דרכי הפעולה שנקטו עד היום, מערכת הביטחון, משרד החינוך והרווחה, הרבנים, אנשי הציבור, ונבחן מה התוצאות שאותן פעולות גרמו.

מקורות המידע שאשמש בהם, מאמרים מהאינטרנט, ראיונות שהתבצעו עם אנשי המערכת שהתמודדו עם התופעה, ראיונות עם נערי גבעות בהווה ובעבר, מקורות מהתנ"ך וחז"ל.
כמו כן אשתמש במדיה מהאינטרנט, קישורים לאתרים וכתבות שעסקו בנושא.
וכמו כן נביא מנסיוננו כנערי גבעות בדימוס, וכאחד שמלווה נערים כאלו, ועושה איתם תהליכים.

הקורס מיועד למחנכים ורכזי נוער


הכשרת מחנכים לעבודה עם חוזרים בתשובה 

בראש ובראשונה מטרת הקורס הוא לחשוף את המחנכים לעולמם של החוזרים בתשובה, זאת על מנת ליצור שינוי נרחב בגישה והתפיסה סביב נושא החזרה בתשובה.

כמו כן, קורס זה נועד לתת כלים, ידע, משאבים ושיטות עבודה עבור מחנכים העובדים עם חוזרים בתשובה.

התפיסה הבסיסית בקורס היא כי תהליך החזרה הוא תהליך מורכב בו ובמהלכו שומט החוזר בתשובה את עולמו ומחפש לבנות לעצמו עולם חדש.

שינוי זה מלווה בהתמודדויות, קשיים ודילמות רבות.

החוזרים זקוקים לליווי עוטף ומקיף במגוון תחומי החיים, ובפרט בסלילת דרך החיים החדשה.

תפקיד המחנכים בתהליך הינו מהותי ביותר, והוא להוות עוגן, חוף מבטחים ומגדל אור בסערת עולמו המתגבש של החוזר.

כולי תקווה כי קורס זה יעשיר ויעמיק את תהליך הליווי בו הנכם נוטלים חלק ויסייע בידכם במהלכו.

דן עשהאל

בקורס נלמד על מאפייני והרגלי במגזר החרדי ועל מודעותו לנושאי בריאות והשמנה, התמודדות ודרכי טיפול נפוצים ונמליץ על פעולות להגברת המודעות למסוכנות התופעה ועל הדרכים לטיפול בה.

החומר הנלמד בקורס, מבוסס על חומרי הלימוד של הרבנות הראשית לישראל.

ניתן לגשת לבחינה החל מגיל 21 ( 20 ויום אחד במועד הבחינה). 

ע"מ להירשם לבחינה יש לצרף את המסמכים הבאים

  • המלצה ואישור- מאת רב מוסמך כי הנבחן/ת ראוי/ה לשמש כמשגיח/ת כשרות (יינתן ע"י רב עיר/רב שכונה/מנהל מחלקת כשרות וכו'). ואין צורך אישור של עמותה או מכון לימוד, על הנבחן לשנן טוב את החומר.
  • צילום תעודת זהות- עם ספח.

בקורס זה נלמד אודות הכלים השימושיים  ליצירת כלכלה נבונה
מגיש היחידה: אמיתי שמואל ת.ז. 032634057
במהלך הקורס נלמד אודות הכלים השימושיים בכדי ליישם מדיניות של כלכלה נבונה. הכלים הינם רלבנטים לכולם אך הקורס מיועד בעיקר למשקי הבית הפרטיים.
בכדי לנהל כלכלה נכונה וללא חובות, הדרך הפשוטה ביותר הינה לשלוט בהוצאות ולא להוצא כאשר אין כסף, כלומר להשתמש אך ורק ממה שיש. אך כמובן, זה דרך פשוטה אך קשה מאוד לביצוע, זאת משום שישנם צרכים מורכבים במשק בית, ולא תמיד זה קל לומר שלא קונים כי נגמר הכסף וכדומה. מי שבנוי לדרך זו, זה אכן מתאים לו, אך בקורס זה אנו מניחים כי דרך זו אינה נחלת הרוב, וכי יש צורך להציע חלופה ואלטרנטיבה לדרך זו.
במהלך הקורס, נלמד אודות האפשרויות השונות להגדיר תקציב, וכיצד ניתן לעשות זאת באופן מחושב וטוב, מבלי להיכנס לחובות מצד אחד, אך לשמור על איזון בין הדרישות העולות ולתת מענה לצרכים העולים בבית.
המחשבה שעולה בראש היא, בשביל לחיות טוב צריך להרוויח טוב , ןלהיות מסודר עם משכורת חודשית גבוהה, אך האמת היא שיש אנשים רבים וטובים עם משכורות רגילות ואפילו נמוכות המתנהלות בצורה טובה, וללא מינוסים גדולים, ומצד שני, ישנם אנשים המרוויחים סכומי כסף גדולים בחודשי, אך הם מצויים בחובות גדולים ולא מתנהלים בצורה טובה.
המסקנה המתבקשת הינה שיש ללמוד את אופן ההתנהלות ולבצע זאת ביעילות וכמו שצריך.
במהלך הקורס נלמד אודות הכלים השימושיים בכדי לעשות כלכלה נבונה ואחראית וללא חובות והסתבכות כלכלית.



היי כאן אריאל אלמשעלי

בקורס הזה אנחנו נתייחס להפרעות קשב וריכזו אצל ילדים והאם יש אפשרויות טיפול אלטרנטיביות ומשלימות לבעיה.

נלמד בכללי על בעיות קשב וריכזו, ובפרט אצל ילדים. 
נראה האם התזונה שלנו יכולה להשפיע על הטיפול בבעיה? ואולי הכל בכלל בגלל תזונה לא הכונה?
נגלה תוספי תזונה וויטמנים שיכולים לעזור כטיפול משלים לרפואה הקןובנציונלית ואף אולי גם להחליף אותה.

מוזמנים להצטרף לקורס 

אשמח לשמוע כל הערה וכמובן עדיף צמיד הארה.

בהצלחה רבה!
אריאל

הדיון הציבורי בפערים חינוכיים רווי באינספור הגדרות, מושגים וגישות שונות. הוא כרוך בפרדיגמות

ובגישות מחקר שונות, ואליהן נלווים היבטים תקציביים, סוציולוגיים ועוד. לנוכח מורכבות הנושא,

אשר משתקפת בספרות המקצועית ובפרסומים השונים, נדרש להחליט כיצד להתייחס למגוון

ההגדרות הרווחות,  למשל, נדרש להכריע לשם מה עלינו לצמצם פערים. כך  קיימות לפחות שלוש תפיסות מתחרות על היעדים, אשר מכתיבות הסתכלות שונה על הפערים ועל הפתרונות המוצעים:

1 .תפיסת השוויון הפורמלי

על-פי תפיסה זו, פערים הם תולדה של היעדר שוויון פורמלי, שהטיפול בו נתון לאחריות

המדינה. לפיכך, אם תיאות המדינה או יאות הריבון לחלק את משאביו באופן שווה, הרי בכך

יקודם השוויון הפורמלי – אחד מאבני היסוד של הדמוקרטיה

2 .תפיסת המבנה החברתי

תפיסה זו גורסת כי פערים הם תולדה של מבנה חברתי קלוקל, ומכאן שיש לנסות ולתקן את

העוול החברתי באמצעות חלוקה מחודשת של המשאבים החברתיים באופן שייטיב עם מי

שהחברה החלישה, ובאמצעות מבני הכוח שלה

3 .תפיסת שוויון ההזדמנויות

על-פי תפיסה זו, פערים הם תולדה של שילוב בין הבדלים בכישרון ובכישורים נרכשים בין בני

אדם, ובין תהליכים חברתיים ומבנים חברתיים היוצרים את הפערים. גישה זו קובעת כי אין

זה מתפקידה של המדינה להבטיח חלוקת משאבים שוויונית ואף לא למתן את השפעתם של

המבנים החברתיים. עם זאת, תפקידה לדאוג שכל נער ונערה יקבלו את התנאים הבסיסיים

והמותאמים להם ולנקודת ההתחלה שלהם, כדי לאפשר הזדמנות שווה להתפתחות אישית -

לכולם




מטרת הקורס היא להקנות למחזיק הנשק, כלים פשוטים ומובנים שיאפשרו לו לשמור על שלומו ושלום הסובבים אותו בעת נשיאת כלי ירייה ובעת השימוש בו במטווח, טיפול בכלי הירייה בבית, במקום העבודה ובעת אירוע.

בקורס ילמד הסטודנט את כללי הבטיחות הבסיסים הנדרשים מנושא נשק בעת השימוש בו ואחסונו.


מהי הבטיחות ומדוע היא חשובה?

  • בטיחות היא מערכת כללים שמטרתה למנוע פגיעה בנפש, גוף ורכוש
  • פגיעה בבטיחות יכולה לנבוע כתוצאה משיקול דעת מוטעה, חוסר מודעות, היסח הדעת, הזנחה, חוסר ידע 
  • הדגש העיקרי בבטיחות בנשק, הוא: מניעת ירי לא רצוני לעבר אדם או רכוש כתוצאה מהפעלה לא נכונה של כלי הירייה
  • תפיסת הבטיחות בקשר לנשק מצמצמת את הכללים לארבעה עיקריים, זאת בכדי למנוע ריבוי כללים העלול ליצור את ההשפעה ההפוכה לתוצאה המבוקשת


בסיום הלימוד ידע הסטודנט להסביר את הסכנה הפוטנציאלית הייחודית הטמונה בנשק חם ואת הצורך בכללי בטיחות ספציפיים עבור סוג זה נשק.


בס’’ד

פורים - העצמה נשית דרך מגילת אסתר


מורה א’ שלומית פרץ ת.ז. 057440976

מורה ב’ שמחה סין טוב ת.ז 27988112

מבא

חג פורים יש בו כל מה שצריך שיהיה בחג; שמחה, משתה, הומור, תחפושות, חגיגה, ניצחון, גבורה ואישה שעוברת תהליך שינוי שמשפיע על גורלו של עם שלםולכן נקראת המגילה על דמה, מגילת אסתר.

במגילה אנו פוגשים  את שבע המשרתות של אסתר את ושתי וזרש, נשים עם הרבה עוצמות עם מסר גדול לנשים בכל המגזרים ולא סתם יום האישה נחוג לעיתים קרובות בצמוד לחג הפורים ואז המסר של החג ושל המגילה נחרט עמוק בזכרוננו והמשמעות של כוחן של נשים תקבל פירושים רבים.

בחג החנוכה ובחג הפורים הנס התרחש על ידי אישה ולא בכדי בפורים קוראים את מגילת אסתר ובטבת שחנוכה חל בו חוגגים את חג הבנות ( בעדה הטוניסאית) ואסתר המלכה הומלכה בחודש טבת. 

פורים הוא חג של שמחה, תחפושות, שירים, ריקודים, הוא חג של נסים נסתרים קוראים מגילה שאגב שמו של הקב”ה לא נזכר בה כלל וכלל , עושים משתה גדול , שולחים מתנות איש לרעהו והרמב”ם בהלכות פורים כותב ”ימי הפורים לא יעברו מתוך היהודים”, פורים הוא החג היחידי שנמשיך לחגוג אותו גם אחרי ביאת משיח צדקנו, אמן !

קהל היעד : נשים ונערות 

לפניכן 2 יחידות לימוד 




מפתחות היחידה:

יעל יעקובי ת.ז.

מיכל יעקובי ת.ז. 

בקורס זה נלמד אודות השימוש באינטרנט באופן נכון ובטוח

מגישות:

אביבה רחמים זהות 302740345

שרי רווח זהות 315146878

הקורס יעסוק בנושא המרכזי של 'דרכי התמודדות עם כישלון'

לא מעט אנו חווים בחיים כישלון, אם זה בעבודה, בבית בחיק המשפחה, או עם חברים ביחס אליהם למה שהם הגיעו והיכן אני נמצא, ובעיקר באיזה שלב אני בחיים ביחס אליהם, הכישלון מלווה אותנו ואומר לנו 'אנחנו לא ראויים' 'אנחנו לא נצליח להגיע ליעד שהצבנו לעצמנו בחיים', אם נביט טיפה מלמעלה ונראה, נבין שזה בעצם מה שתוקע אותנו בחיים וגורם לנו לא לנסות יותר, לא להתאמץ, ותמיד תהיה לנו תשובה בכיס שאומרת – כבר נכשלתי בזה וממילא לא אנסה שוב.

הקורס יתחלק לשני חלקים, החלק הראשון יעסוק במה יגרום לנו עצמנו להתרומם מתוך הכישלון, ולראות איך אני מתעצם מזה. החלק השני של הקורס יעסוק כלפי הילדים שלנו- איך נוכל להקנות להם דרכי חיזוק ונעלות במצבי כישלון, ואיך אנחנו נראה להם שהכול כשורה עם כל הכישלון הנראה.

בעזרת דרכי פעולה פשוטים שלכאורה נראים שוליים לחלוטין, נוכל להראות לעצמנו ולאחרים הסובבים אותנו, כמה טובה היא הנפילה, וכפי שנראה מדברי חז"ל הקדושים ששבע יפול צדיק וקם זה דרך בחיים, ולא דרך נפילה, וכי מתוך הנפילה נוכל להתמודד יותר ולהתעלות על עצמי ועם אחרים.

הקורס מיועד עבור סטודנטים שחווים משבר של 'אי הצלחה' כל אחד באשר הוא, בלימודים, במשברים מסוימים הנובעים במהלך הלימודים. וגם עבור אימהות לילדים שמרגישות חוסר אונים בגין ילד שחווה כישלון ולא יודע מה לעשות עם זה.


נושא הקורס :בדיקת איכות המים בבורות הטבילה

שמות הסטודנטיות : פרחיה סויסה ת.ז 032142861  ואילנית שאער ת.ז 038407151

קהל היעד : 

1. מפקחות על הבלניות אשר אמונות על אכיפת נוהל בדיקת איכות המים וניהול יומן מסודר על ידי הבלניות, כך גם הן תוכלנה להבין מה עליהן לאכוף והמשמעות של הדבר , תוכלנה גם להדריך ולענות על שאלות שמתעוררות בנושא.

2. בלניות - קורס זה מהווה חלק מתוכנית הכשרת הבלנית אשר אמונה במסגרת תפקידה לבצע בדיקת איכות המים בבור הטבילה והוספת חומר חיטוי כנדרש ולנהל יומן מסודר


נשים אשר שומרות את מצוות "טהרת המשפחה" מגיעות מידי חודש לטבול במקווה טהרה . הטבילה מתבצעת בתוך בור טבילה אשר מכיל מי ברז ומשיק למאגר מי גשמים. על פי חוזר משרד הבריאות משנת 1999 העוסק ב"תקנות רישוי עסקים למקוואות טהרה" יש להחליף את המים בבור הטבילה מידי יום ובמהלך הערב בעת פעילות המקווה יש חובה לבדוק את איכות מי בור הטבילה - ערכי כלור (CL) והגבה (PH) בתחילת הערב , ולאחר מכן ,לאחר מספר טובלות, לבצע בדיקה נוספת. את ביצוע הבדיקה והערכים המתקבלים יש לרשום ביומן מסודר . עפ"י הגדרות תפקיד של המשרד לשירותי הדת חובה זו חלה על הבלנית. על כן בקורס זה נבין את משמעות בדיקת איכות המים ונסביר כיצד מתבצעת הבדיקה וכמה חומר חיטוי יש להוסיף בהתאם לתוצאת הבדיקה.

אומנם התקנות משנת 1999 לא עודכנו אך בשנים האחרונות בשל המחסור במים והתעריף היקר יצאו לשוק מסננים אשר אושרו לשימוש בבור הטבילה הן מבחינה הלכתית והן מבחינת משרד הבריאות אך עדיין חלה חובה לבדוק מידי ערב לפני פתיחת המקווה לציבור הנשים הטובלות את איכות המים ונהל יומן מסודר. יש פיקוח שנתי מטעם משרד הבריאות וכן ביקורות פתע. כמו כן מידי חודש נלקחת דגימת מים מבור הטבילה אשר נשלחת לבדיקה במעבדה חיצונית ותוצאותיה מדווחים למשרד הבריאות. לא פעם נסגרו מקוואות עקב בדיקת איכות מים לקויה וערכים הגבוהים מהמותר אשר מהווים סכנה לשלום ציבור הטובלות.

על הבלניות חלה חובה לפעול על פי נהלים אלו והן יאכפו על ידי מפקחות המקוואות. אי קיום נוהל זה עלול להוות עילה להפסקת עבודתה של הבלנית, על כן נבקשכן לעבור היטב על יחידת לימוד זו. יחידה זו פתוחה לשימושכן תמיד ויכולה לסייע לכן לרענן ולהזכיר כיצד לבדוק את המים וכמה חומר חיטוי נדרש להוסיף.

בקורס זה נעסוק בהפרעות הלמידה העיקריות, באבחון ובמודל ההתערבות הרב שכבתי.

קהל היעד: סטודנטים לחינוך מיוחד, הקריה האקדמית אונו 

לקויות למידה

לקויות למידה הן שם כולל לקשת רחבה של הפרעות הפוגעות ביכולת התפקודית או הלימודית של הילד. העיסוק המחקרי בנושא הוביל לשינוי ההבנה של המושג לקויות למידה  ומדריך האבחנות הפסיכיאטריות החמישי (DSM 5 ) (2013) מגדיר את לקויות הלמידה כ- SLD-Specific Learning Disorder: הפרעת למידה ספציפית המדגישה מעבר מהמונח "לקות למידה" ל"הפרעת למידה" ואת חובת ההתערבות כתנאי להגדרת ההפרעה בלמידה.

הפרעה העלולה להקשות על רכישת מיומנויות למידה בסיסיות (קריאה, כתיבה וחשבון), הבאה לידי ביטוי בקשיי התלמיד לעמוד בדרישות הלימודיות המצופות ממנו על פי גילו, ללא יכולת להתאים דרכי פיצוי להבעת ידיעותיו, והישגיו אינם תואמים את יכולותיו. חומרת ההפרעה נקבעת על פי עומק ההתערבות וכושר הפיצוי, הדורשים בדיקה מקיפה של רמות התפקוד והביצוע.   על פי מדריך האבחנות הפסיכיאטריות החמישי (5-DSM), לקות למידה היא הפרעה נוירו-התפתחותית שיש לה בסיס ביולוגי והשלכות קוגניטיביות.

נדרשים ארבעה קריטריונים לקביעת אבחנה של הפרעת למידה ספציפית:

  1. קשיים מתמשכים בלמידה ובשימוש במיומנויות אקדמיות בסיסיות – חוסר דיוק או איטיות בקריאת מילים, קושי בהבנת הנקרא, קשיים באיות, קשיים בהבעה בכתב, קשיים בשליטה במושג המספר, עובדות מספריות, חישובים וקשיים בהסקה מתמטית, למרות התערבות ממוקדת בקשיים אלו, הנמשכת שישה חודשים לפחות.
  2. המיומנויות האקדמיות המושפעות מההפרעה נמצאות באופן ניכר ומדיד מתחת למצופה יחסית לגילו הכרונולוגי של התלמיד וגורמות להפרעה משמעותית בתפקוד הלימודי ובתחומי חיים נוספים, כפי שנמדדו במבחני הישגים מתוקננים.
  3. הקשיים בלימודים החלו בשנות הלימודים בבית הספר היסודי, אך ייתכן שמלוא היקפם יבואו לידי ביטוי בשלב מאוחר יותר, כשהדרישות לכישורים אקדמיים יעלו.
  4. גורמים אחרים אינם מספקים הסבר טוב יותר לקשיי הלמידה; הכוונה לגורמים כגון לקות אינטלקטואלית, איחור התפתחותי כללי, קשיים בראייה ובשמיעה, הפרעות מנטליות ונוירולוגיות אחרות, מצוקה פסיכו-סוציאלית, שליטה נמוכה בשפת ההוראה או הוראה חינוכית לא מתאימה.

המאבחן נדרש להגדיר את העוצמה ודרגת החומרה של הלקות- עוצמה חלשה, בינונית או חמורה והיא נקבעת על ידי שני מדדים: 

1. עומק ההתערבות הנדרשת.   

2. רמת המסוגלות של התלמיד לפצות על הקושי.

 



קורס זה יעסוק בנושא של חינוך לאורח חיים בריא, תוך הצגת דגומאות לחינוך זה. הקורס יעשה שימוש במספר כלים דיגיטליים.  הקורס תחילה יתאר את  השינויים שחלו בדור האחרון, לאחר מכן יעסוק בנושא של אורח חיים בריא, תוך פירוט אודות חשיבותו, לאחר זאת יתואר אודות  חינוך לאורח חיים בריא.

הקורס מיועד לקהל הצעיר, שכן ישנה התמקדות ספציפית בילדים, מתוך תפיסה כי את החינךו לאורח חיים בריא רצוי לעשות בגיל צעיר. עדיף ללמד את הילדים אודות אורח חיים בריא ויתרונותיו מאשר לאחר מכן להסביר להם  על הטעויות שעשו ו-"להפחיד" אותם בהשלכות של אכילה לא בריאה.

אנו מקוות כי הקורס יהיה מעניין ויגרום למי שיכנס לעמוד זה להתעניין יותר באורח חיים בריא. הקורס מיועד לילדים בגילי 8-12.

חינוך פיננסית בקרב בני נוער

שם הקורס: חרם בקרב ילדים ובני נוער


שם הסטודנט: סיגל בוכריס ת.ז. 029740545


הקורס שלנו עוסק  בנושא חרם בקרב ילדים ובני נוער.

אחת הדרכים למנוע חרם בקרב ילדים ובני נוער היא על ידי שיתוף פעולה פורה בין הצוות החינוכי לבין התלמידים. פעילות חברתית נרחבת היא אחת הדרכים לצימצום היקף התופעה של חרם בילדים ובבני נוער. כאשר הצוות החינוכי יקדיש שיעורים רבים למטרה נעלה וחשובה זו.  ויבצע פעילויות גיבוש רבות, הוא יפתח בפני התלמידים אפיקים חדשים ושינוי חשיבה. 

חשוב מאוד ליצור במהלך הפעילויות  קבוצות ושנות ומגוונות כאשר ההרכב בפעילות השתנה , כך  יתעורר הצורך והרצון מצד התלמידים לפתח מערכות יחסים נוספות ולהגדיל את  מעגל החברים . התוצאה תהיה מפנה חיובי חברתי בקרב ילדים ובני נוער שיפור ביחסים ובתקשורת ביניהם.

הקורס שלי יכלול יחידת לימוד אחת.

יחידה זו תכלול עמוד תוכן שמפרט את התוכן שילמד ביחידה. קובץ לשימוש הלומדים שיהיה ניתן להורדה. קישור לאתר אינטרנט חיצוני שישמש את הלומדים. וכן סרטון מתוך יוטיוב שגם ישמש ככלי עזר ללומדים. ובסוף היחידה יהיה בוחן קצר של תשובות כן ולא  לבדוק האם התלמידים הצליחו להבין את החומר, והכי חשוב תמיד לזכור כיצד לנהוג בעתיד  כאשר יעמדו בסיטואציה של חרם חברתי.

קהל היעד: כיתות ז' עד יב.



הקורס שלנו עוסק בנושא התעללות בילדים ופעוטות במסגרות החינוך, 

מטרת הקורס להביא את הנושא למודעות, ידע, מאפיינים וחקיקה  אשר מופנית לקהל יעד רחב, גננות, סייעות, הורים ואנשי חינוך ועוד..

בקורס נעלה סרטונים, נביא עדויות ונסביר מהי התעללות ודרכי המניעה. 

הקורס בנוי מארבע יחידות לימוד:

1. התעללות ודרכי מניעה

2. מאפייני ההתעללות

3. איך מתמודדים

4. חקיקה וענישה. 


מגישה: נטלי בן חמו

משבר האקלים

הינו אחד הנושאים החשובים ביותר שמעסיק את כל העולם. 

הוא נוגע לכל יצור שחי על פני כדור הארץ. פעילים רבים מכל מני מקומות בעולם, פועלים על מנת לייצר מודעות שתגרום לאנשים לקחת חלק פעיל למען מיזעור הנזקים. אחד המכשולים העומד בפני הפעילים הינו, חוסר מודעות והבנה, עד כמה עמוק המשבר ועד כמה דחוף לטפל בו.

ישנם אירגונים בכל רחבי העולם, אשר משתמשים בכל מדיה אפשרית על מנת לסחוף את הציבור לקחת חלק. ואפשר לומר שמסתמן שינוי קל, בעקבות הפסקת שימוש בגז הפריאון אשר "תרם"לא מעט להתחממות ולחור באוזון.

בקורס הזה תקבלו מושגים שיעזרו לכם להבין מהו בעצם משבר האקלים.